خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

آخرین نظرات

انسان وقتى به کسى علاقه داشته باشد، یاد و خاطره محبوب همیشه در فکر و ذهنش حضور دارد و این موجب مى‏شود که زندگیش رنگ و بوى معشوق بگیرد . اگر محبوب انسان موجودى متعالى و ملکوتى باشد، این الگو پذیرى زمینه رشد و تعالى او را فراهم مى‏سازد و اگر محبوب و معشوق او موجودى پست و فرومایه باشد، این الگو پذیرى موجب سقوط و هلاکت وى خواهد شد . به خاطر اهمیت محبت‏به اهل بیت علیهم السلام خداوند در قرآن کریم، مزد رسالت پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله را مودت و دوستى خاندان او قرار داده است و مى‏فرماید: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فى القربى‏»;

«بگو من از شما در برابر رسالتم مزدى طلب نمى‏کنم، به جز دوستى و مودت نسبت‏به اهل بیتم .»

همچنین پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: «لا یؤمن عبد حتى اکون احب الیه من نفسه و اهلى احب الیه من اهله و عترتى احب الیه من عترته و ذاتى احب الیه من ذاته;

هیچ بنده‏اى ایمان [واقعى ] نمى‏آورد مگر اینکه در نزد او من از خودش محبوب‏تر و اهل بیت من و خاندان من از اهل بیت و خاندان او محبوب‏تر باشند و ذات من از ذات خودش محبوب‏تر باشد .»

امام حسن عسکرى علیه السلام خطاب به حضرت مهدى علیه السلام فرمودند:

«واعلم ان قلوب اهل الطاعه و الاخلاص نزع الیک مثل الطیر الى او کارها;

بدان که دل‏هاى اهل بندگى و اخلاص به سوى تو پر مى‏کشند; همچنان که پرنده به سوى آشیانه‏اش پر مى‏کشد .»

البته این طور نیست که محبت‏یک طرفه باشد، بلکه امامان معصوم علیهم السلام نیز نسبت‏به شیعیان واقعى ابراز علاقه و محبت کرده و مى‏کنند، و در غم و شادى آنان شریکند .

امام رضا علیه السلام فرمود: «الامام الامین الرفیق، و الاخ الشفیق، و کالام البره بالولد الصغیر;

امام، امین و دوست است، و برادر دلسوز است، و مانند مادرى است که نسبت‏به فرزند خردسال خود مهربان است .»

همچنین امام على علیه السلام فرمود: «انا لنفرح لفرحکم و نحزن لحزنکم;

ما در شادمانى شما شاد و براى اندوه شما اندوهگین مى‏شویم .»

امام رضا علیه السلام فرمود: «ما من احد من شیعتنا . . . لا یغتم الااغتممنا لغمه، و لا یفرح الافرحنا لفرحه، و لا یغیب عنا احد من شیعتنا این [ما] کان فى شرق الارض وغربها;

هیچ کس از شیعیان ما . . . غم دیده نمى‏شود مگر آن که ما نیز در غم او غمگین مى‏شویم و شاد نمى‏شود مگر اینکه از شادى او شاد مى‏شویم، و هیچ یک از شیعیان ما در مشرق و مغرب زمین از نظر ما دور نیستند .»

امام مهدى علیه السلام فرمود: «انه انهى الى ارتیاب جماعه منکم فى الدین وما دخلهم من الشک والحیره فى ولاه امرهم، فغمنا ذلک لکم لا لنا، وساءنا فیکم لا فینا;

از تردید گروهى از شما (شیعیان) در دین  و شک و سرگردانى در مساله والیان امرشان آگاه شدم، پس این غم ما به خاطر شما است نه به خاطر خود ما، و براى شما متاثر شدیم نه براى خودمان .»

در این روایت و امثال آن‏ها حضرت مهدى علیه السلام نسبت‏به شیعیان ابراز محبت و علاقه نموده و اعلام کرده است که از گمراه شدن آن‏ها شدیدا ناراحت و متاثر مى‏شود .

  • مریم راستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی