خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

آخرین نظرات

چه دعایی کنیم؟؟!

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۱۸ ب.ظ

باید از خداوند بخواهیم که در ظهور حضرا تعجیل فرماید.اشتباه مهم ما این است که از خود امام زمان می خواهیم که تشریف بیاورند؛درحالی که ظهور به خواست خداوند متعال بستگی دارد.نباید به خداوند دستور بدهیم که چه کار کند و چه کار نکند و به خداوند اعتراض کنیم؛بلکه باید به درگاه الهی دعا،التماس و زاری کرد.

امام حسین(ع)در دعای ندبه می فرماید((خدایا...سرنوشت مرا خیر بنویس و چنان مبارک گردان که آنچه عقب اندوخته ای،دیر نخواهم)).در دعای معرفت هم از خداوند می خواهیم در زمان غیبت به ما صبر دهد و اعتراض نکنیم که چرا ایشانظهور نمی کنند.

بنابراین ما باید در حال راضی به رضای الهی باشیم که او بهتر مصلحت ما را می داندو آگاه است.از طرفی دیگر به وظیفه ی خود هم عمل کنیم و ظهور امام زمان را از خدا بخواهیم،نه از خودشان.

درباره ی حضرت مهدی ، دعاهای زیادی سفارش شده استکه اهلبیت هم آن را می خوانند.مانند زیارت ها و دعاهای زیر که می تواند ما رابه حضرت مهدی و معرفت ایشان را در دل ما زیاد کند و باعث ظهور ایشان شود:

_دعای غریق((یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک))

_دعای فرج((الهی عظم البلا و برح الخفاء و ...))

_زیارت آل یاسین

_دعای ندبه

_دعای عهد

اما آنچه خود حضرت سفارش کرده اند،نماز نافله،زیارت جامعه ی کبیره،زیاررت عاشورا و دعای علقمه بعدازآن،زیارت آل یاسین،دعای فرج و دعا در قنوت نماز است.

  • مریم راستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی