خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

آخرین نظرات

سیمای امام زمان عج****

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

سیمای امام زمان(عج)
حضرت مهدی(عج) به تصریح روایات معتبر از میان یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر و دوازده امام معصوم، آخرین حجّت حق، ولیّ مطلق و معصوم الهی است که وجود و آمدنش وعده داده شده و از این‌رو او را خاتم‌الاوصیاء و موعود می‌نامند که بنا بر حکمت و مصالحی، پس از یک دوره غیبت طولانی به امر پروردگار ظهور خواهد کرد و با تشکیل بزرگترین حکومت الهی، جهان سراسر ظلم و فساد را، پُر از عدل و انصاف، برکت، علم و معنویت خواهد کرد.2 او امان زمینیان است که به برکت وجود نازنینش، بلاها از سر بشر دفع می‌شود.3 همچنین در بسیاری از روایات اسلامی، به ویژه توقیع شریف ناحیه مقدّسه، علّت طولانی شدن غیبت، عهدشکنی و آماده نبودن منتظران (به دلیل فاصله گرفتن از حضرت در بینش‌ها، گرایش‌ها و ارتکاب گناهان از سوی آنان) نام برده شده است؛4 زیرا منتظران مصلح جهانی، خود باید صالح و الگوی سایر مسلمانان باشند.
اطاعت و تبعیت محض از ولیّ معصوم، اطاعت از خدا و واجب است؛ تبعیت در سایه محبّت و محبّت زاییده شناخت و معرفت است. ما باید امام زمانمان را بشناسیم؛ زیرا او عصاره وجودی تمام انبیا و امامان، پدر حقیقی شیعیان، بلکه همه امّت اسلامی است و وجود مطهّرش واسطه تقرّب به حق و سبب نزول برکات و نعمت‌های ظاهر و باطن خداوند است. پیوند و همراهی با او، موجب سعادتمندی و دور شدن از او، مایه گمراهی و خسارتی بزرگ خواهد شد.5
در معرفی شخصیت حضرت، تنها به ذکر یک روایت از حضرت امام صادق(ع) بسنده می‌کنیم که علّامه مجلسی(ره) آن را در «بحارالانوار» از مفضل‌بن عمر روایت کرده است:
امام صادق(ع) می‌فرماید: «حضرت قائم آل‌محمّد(ع) پس از ظهور، به خانه کعبه تکیه می‌زند و با صدایی رسا، ندا می‌دهد:
«ای مردم! هرکس می‌خواهد آدم و شیث را ببیند، بداند که من آدم و شیث هستم و هرکس می‌خواهد نوح و فرزندش سام را ببیند، بداند من همان نوح و سامم. هرکس می‌خواهد ابراهیم و اسماعیل را ببیند، بداند من همان ابراهیم و اسماعیلم و هرکس بخواهد موسی و یوشع را ببیند، من همان موسی و یوشع هستم. هرکس بخواهد عیسی و شمعون را ببیند، من همان عیسی و شمعونم و هر کس می‌خواهد محمّد (ص) و امیرالمؤمنین(ع) را ببیند، من همان محمّد و امیرالمؤمنین (ع) هستم. هر کس می‌خواهد حسن و حسین (ع) را ببیند، بداند من همان حسن و حسین(ع) هستم و هرکه می‌خواهد امامان از ذرّیه حسین(ع) را ببیند، بداند که من همان ائمّه اطهار هستم. دعوتم را بپذیرید و به نزدم جمع شوید که هر چه گفتند و هر چه را نگفته‌اند، به شما خبر می‌دهم.»6
امام زمانمان با این ویژگی‌های بی‌نظیر، نزدیک‌ترین رَحِم، پدر مهربان و دلسوز و منجی ما و همه عالم امکان است؛ بنابراین باید عاشقانه در اهداف الهی و جهانی‌اش با او همراه و هم‌قدم شویم و با همّت مضاعف و جهاد خستگی‌ناپذیر، علاوه بر تربیت خود، به تربیت نسل منتظری بپردازیم که مورد نظر و رضایت ایشان باشد. ان شاءالله تعالی.

  • مریم راستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی