خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

خورشید مهربانی

یا صاحب الامر والعصر والزمان عجل علی ظهورک و اشفعی لنا فی سکرات الموت و فی بیت القبر و فی یوم القیامه و فی الجنه

آخرین نظرات

با حافظ

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

شعر پارسى اقیانوس بیکرانه‏‌اى است و در این گستره عظیم و پهناور کیست که با نام (خواجه شمس‏‌الدین محمد شیرازى‏) متخلص به (حافظ) بیگانه باشد که نداى ملکوتى (لسان الغیب) قرنهاست در زیر این گنبد نیلى طنین انداز است و یار رندان و صاحبدلان .آتشى که این رند پشمینه‏ پوش در سده هشتم هجرى برافروخت گویى خاکستر نمى ‏شناسد . گذشت زمان هیچ‏گاه نتوانست از روشنایى و حرارت آن بکاهد و غبار فراموشى بر چهره آن بنشاند.

 


با حافظ در اشتیاق ظهور ...
آتشى که این رند پشمینه‏ پوش در سده هشتم هجرى برافروخت گویى خاکستر نمى ‏شناسد . گذشت زمان هیچ‏گاه نتوانست از روشنایى و حرارت آن بکاهد و غبار فراموشى بر چهره آن بنشاند. مقام و منزلت غزل حافظ تا بدان پایه است که در طول اعصار و قرون هماره بر استادى و چیره‏ دستى او در سخن سرایى آفرین گفته‏اند و شعر دلنشین او را بر تارک ادبیات این مرز و بوم ، بحق جاى داده‏اند.

بررسى کلام آسمانى حافظ سابقه ‏اى بس کهن و دیرینه دارد و چه بسیار کسان کوشیده‏ اند تا با نگرشى ژرف از رموز سحرانگیز کلام او آگاهى یابند و راز ماندگارى این افسون شرقى را دریابند.

جستجو در آثار و احوال حافظ و برشمردن ویژگیهاى لفظى و معنوى اثر جاودان او موجب شده است که هر از چندى ، درى از این خزانه غیب گشوده شود و چشم خلایق به جلوه دیگرى از این معدن بلاغت و حکمت روشن گردد.
  • مریم راستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی